Kennel of pension

Als u uw hond/kat (konijnen, knaagdieren, vogels worden tegenwoordig ook wel geaccepteerd!) in een pension wilt onderbrengen, zijn er ook een aantal dingen die u in de gaten moet houden. Reserveer tijdig! Veel pensions/kennels zitten snel vol bv tijdens de wintersport of zomervakantie.

• Spreek duidelijk af wanneer u uw dier komt brengen en wanneer u het weer ophaalt.
  • Vraag bij reservering duidelijk wat de eisen zijn mbt vaccinaties: elk pension heeft zijn eigen regels hieromtrent.
  • Officieel moeten honden en katten tegen bepaalde ziektes zijn geënt
    Honden: Tegen hondenziekte, parvo, ziekte van weil en leverziekte. Bij ons krijgen de honden het ene jaar een enting tegen alle ziekte en het andere jaar tegen parvo en weil (bescherming is langer). Het is verstandig (en soms een eis) dat honden tegen kennelhoest geënt worden.
    Katten: Een enting tegen katten- en niesziekte. De niesziekte zit bij ons standaard in de jaarlijkse cocktail enting, de kattenziekte om de 2 jaar (de bescherming werkt langer).
    Overige dieren: vaak zijn er geen eisen. Voor konijnen is het verstandig het dier te laten enten tegen Myxomatose en RHD/VHD.
  • Sommige pensions eisen een enting die bijvoorbeeld maximaal een half jaar voor verblijf is gegeven. Vraag dit na bij het pension.
  • Bij sommige pensions moeten de dieren tegenwoordig ook gechipt zijn. Vraag dit ook bij de reservering. Meer over chippen? Klik hier.
  • Neem het voer mee wat uw dier is gewend, vraag bij de reservering of dit wel kan! Geef ook instructies mbt het voeren van uw dier, mocht het op een bijzondere manier moeten gebeuren. Zet het ook op papier.
  • Vaak is er bij een pension wel een dierenarts aangesloten, maar geef voor de zekerheid ook het adres en telefoonnummer van uw eigen dierenarts door. Soms zijn bepaalde gegevens in het bestand erg belangrijk voor een andere dierenarts om te weten.
  • Vraag van te voren hoe het werkt als er extra kosten gemaakt worden voor uw dier.
  • Laat het adres waar u verblijft met telefoonnummer achter. Mocht u rondreizen, bel dan af en toe op om te zeggen waar u bent en hoe u te bereiken bent.
  • Laat telefoonnummers van vrienden/kennissen achter voor noodgevallen.
  • Geef instructies voor eventuele medicijnen, zet dit ook op papier!